Kvalitātes prasības
Kvalitāti var vērtēt dažādos līmeņos – piemēram, ir institucionālā līmeņa kvalitātes prasības, procesu kvalitātes prasības, produktu kvalitātes prasības un tamlīdzīgi. Savukārt, statistikas produkta kvalitāti var definēt kā šī produkta piemērotību konkrētam lietošanas mērķim. Parasti kvalitāti vērtē attiecībā uz šādām 5 kvalitātes dimensijām: atbilstība, precizitāte un uzticamība, savlaicīgums un punktualitāte, pieejamība un skaidrība, kā arī saskaņotība un salīdzināmība.
CSP kā Oficiālās statistikas sistēmas vadošā iestāde ir noteikusi vienotas vispārīgās (institucionālā līmeņa) kvalitātes prasības Latvijas statistikas iestādēm, piemērojot Eiropas Statistikas prakses kodeksu.
Eiropas Statistikas prakses kodeksa 16 principi:
Prasību noteikšanas mērķis ir nodrošināt Latvijas, Eiropas un starptautiskās politikas veidotājus un sabiedrību ar kvalitatīvu oficiālo statistiku un panākt, ka Latvijas oficiālās statistikas sistēmā tiek piemēroti un ievēroti vienoti principi un prasības.
Šajā sadaļā atradīsiet informāciju, kas raksturo institucionālā līmeņa vispārīgās kvalitātes prasības.
Ja vēlaties atrast konkrēta statistikas produkta kvalitātes raksturlielumus, lūdzu apmeklējiet Oficiālās statistikas portāla Metadatu sadaļu.